مهران مدیری با «گل یا پوچ» در نمایش خانگی حرم رضوی محلی برای جاودانه شدن آثار هنری | اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد + فیلم تهدید به بمب گذاری در جشنواره کن، ورودی کاخ را بست پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود
سرخط خبرها

حاج علی اکبری: یکی از بزرگترین مجاهدت‌ها ترویج نام و یاد شهادت است

  • کد خبر: ۱۷۳۶۱۰
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
حاج علی اکبری: یکی از بزرگترین مجاهدت‌ها ترویج نام و یاد شهادت است
نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: یکی از بزرگترین مجاهدت‌ها ترویج نام و یاد شهادت است و این نقطه متقابل حرکت دشمن است.

به گزارش شهرآرانیوز، در اجلاسیه دومین یادواره ملی شهدای دانش‌آموز  با عنوان «لشکر آسمانی» که با حضور بیش از پانصد نفر از اعضای منتخب انمجن‌های اسلامی دانش آموزان سراسر کشور و در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور با بیان این که بهترین یاران و اولیای خدا عاشقان شهادت هستند، خاطرنشان کرد: عشق به شهادت نشانه صدق در ایمان و ایستادن پای اوامر، ولی خداست و قله این نظریه نیز ماجرای سیدالشهدا (ع) و اصحاب ایشان است.

وی افزود: شهادت بسیار با قیمت است و اگر روزی کسی شود، خدا همه فضیلت‌ها را یکجا به شهید می‌دهد. خوشا به حال افرادی که با شهدا مرتبط هستند و زندگی آن‌ها توام با انتظار شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در ادامه گفت: وقتی خداوند متعال با آن عبارات عالی از شهید یاد می‌کند و پیامبر (ص) می‌فرمایند همه خوبی‌ها وقتی به قله می‌رسد، به شهادت ختم می‌شود و بالاتر از شهادت رتبه‌ای نیست، دیگر کسی بالاتر از این سخن نمی‌تواند بگوید.  

وی افزود: نشان مومن صادق، دوست داشتن شهادت و انتظار شهادت است.

یکی از بزرگترین مجاهدت‌ها ترویج نام و یاد شهادت است

نماینده مقام  معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مظهر تمام شیاطین جن و انس استکبار جهانی است. آن‌ها دشمنان درجه یک شهدا هستند و تمام برنامه‌های آن‌ها متوجه این است که جامعه جوان را از خط شهادت جدا کنند.

وی تاکید کرد: آن‌ها می‌دانند اگر یاد شهدا در جامعه باشد و فرزندان ما شهید و شهادت را بشناسند و قدر شهدا را بدانند و با سبک زندگی شهدا آشنا باشند و یاد شهدا در جامعه برجسته و الهام بخش باشد، کارشان به جایی نمی‌رسد؛ لذا روی این مسئله کار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: ما در میانه جنگ ترکیبی جدی هستیم. حساس‌ترین بخش نبرد نبرد شناختی ادراکی است که نظام محاسبات جامعه و نسل جوان را مخدوش می‌کند. این نبرد، نبرد هویتی است.

وی افزود: جامعه وقتی قدرشناس، ولی است که با شهدا باشد و اگر از شهدا فاصله بگیرد دیگر قدر ولایت را نمی‌داند. یکی از بزرگترین مجاهدت‌ها ترویج نام و یاد شهادت است و این نقطه متقابل حرکت دشمن است.

ترویج نام شهدا برنامه فوق راهبردی در اتحادیه است

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطاب به دانش آموزان گفت: فعالیت شما در این انجمن اسلامی و ترویج نام شهدا توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در مجموعه اتحادیه هم ارتباط با شهدا بوده است و این یک برنامه راهبردی و به عبارت دیگر، فوق راهبردی در اتحادیه است که بر همه راهبرد‌های ما اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر از انجمن اسلامی یاد شهدا استخراج نشد، آن انجمن دچار استحاله هویتی شده است و دیگر نمی‌توان به آن سنگری گفت که پرچم انقلاب را برافراشته نگه داشته است.  

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در بخش پایانی سخنان خود گفت: ترویج نام شهدا یعنی ترویج عفت، غیرت، ایمان، بندگی خدا، صراط مستقیم الهی، زندگی در سایه‌سار قرآن و همه فضیلت‌ها و ارزش‌ها را در جامعه ترویج کردن.

وی افزود: ۳۶ هزار شهید دانش آموز داریم. ادامه مسیر آن‌ها با اخلاص میسر است و کار بزرگ شما نیز همین است.

در ابتدای این مراسم نیز «حسین تاریخی» دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و «حسین میرشریف» مسئول دبیرخانه یادواره ملی لشکر آسمانی، ضمن ادای خیرمقدم به شرکت کنندگان و بیان ضرورت‌های زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در برنامه‌های اتحادیه، گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در یادواره ملی لشکر آسمانی ارائه کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->